קיץ חלומי בבירת ההזדמנויות... - כיוונים

קיץ חלומי בבירת ההזדמנויות…


הקיץ האחרון היה רווי אירועים, פסטיבלים, מיצגים ומופעים לכל המשפחה.

עשרות אירועי תרבות ואמנות, ברובם בכניסה חינם או במחיר נמוך במיוחד, התקיימו בבאר שבע ועשרות אלפי אנשים נהנו מהמגוון שהותאם לכלל האוכלוסיות מהעיר ומחוצה לה.

בין האירועים שהתקיימו ניתן למנות את שישי משפחתי ישראלי – 5 ימי שישי במאי ויוני בעיר העתיקה, עם מיטב המופעים, דוכני מכירה ודוכני שתייה ומזון.

אירועי שני במוזאון המסורתיים התקיימו השנה בהנחייתו של יואב קוטנר, אשר אירח את רותם כהן והראל סקעת לערב משותף ולאחריהם, בימי שני הבאים את נתן גושן ואת רמי קליינשטיין.

למעלה מ – 3,000 אנשים הגיעו לחצר מוזאון הנגב לאמנות בשלושה ימי שני בחודש יוני.

העיר העתיקה המשיכה לתסוס ולרחוש חיים בפסטיבל הבינלאומי לפרינג' שהתקיים בראשית חודש יולי. 70 אירועים ומופעים, הצגות תיאטרון ומוסיקה התקיימו בשלושה ימי הפסטיבל ונהנו מהחוויה למעלה מ – 20,000 מבקרים בכל הגילאים.

הרחובות התמלאו בפעילות אמנותית מגוונת ורב תחומית הנעה מתיאטרון רחוב, מיצגים, מחול, מוסיקה ויצירה של אמנות חזותית, ציור ופיסול. בנוסף, התקיים יריד דוכני אמנות של אמנים מקומיים ומתחם קולינרי בניחוח פרינג'.

באמפי בפארק נחל באר שבע התקיימו מופעים מושקעים ומקסימים. במופע הראשון הופיע שלמה ארצי, אשר נתן הופעה מלאה ומדהימה, בפני קהל של למעלה מ-6,000 איש.

שבועיים לאחריו הופיעו אייל גולן ושרית חדד בפני מספר דומה של אנשים.

באמצע יולי הופיעו על אותה במה שלומי שבת וריטה במופע שייזכר לטובה עם מיטב הלהיטים של שני אמני הצמרת הללו, אשר לוו על ידי תזמורת בת 10 נגנים.

אולם, אין ספק כי מי שכבש את האמפי היו מופעי לילה לבן, שהתקיימו ב25/8.

אירועי לילה לבן מתקיימים מדי שנה בעיר באר שבע בסוף חודש יולי או במהלך חודש אוגוסט. "לילה לבן" הוא פסטיבל עירוני ענק בו מוסדות התרבות, האמנות והבידור בעיר פעילים ותוססים משעות הערב ועד לפנות בוקר.

המסעדות, הפאבים ובתי הקפה נותרו פתוחים והזמינו את הציבור הרחב לאירועים מיוחדים. אירוע לילה לבן הפך לאירוע הדגל של העיר באר שבע ולמסורת נעימה בקרב כלל תושבי העיר.

במהלך הלילה במספר מוקדים, התקיימו הופעות  ומופעי רחוב מרהיבים של שחקנים ואמנים מובילים.

המגוון הגדול של אירועי הלילה הלבן בבאר שבע והפעילויות הייחודיות התאימו למגוון האוכלוסיות: צעירים, מבוגרים, משפחות, בני נוער, עולים חדשים וותיקים. במספר

מוקדים נבחרים התקיימו מופעי מוסיקה מרהיבים, שילובים מענייניים אשר נתנו מענה לאוכלוסייה מגוונת. במוזאון הנגב לאמנות התקיים קונצרט של הסינפונייטה, במרכז הצעירים פעלה במת מוסיקה ולאורך רחוב סמילנסקי בעיר

התקיימה פעילות ענפה הכוללת: דוכני מזון ושתייה קלה, יריד וינטאג'.במקביל לאירועי לילה לבן בעיר העתיקה התקיימה הופעה של דני, גידי גוב וחברים ותיסלם באמפי פארק.

התכנון המוקדם אפשר לחוגגים ליהנות מכל המופעים עד השעות הקטנות של הלילה.

ואם לא די בכך, למחרת חגגה העיר העתיקה במסיבת רחוב עד כניסת השבת, הודות למיזם לחגוגוסט של משרד התרבות והספורט.

באירוע שהחל בצהריים הופיעו אמנים מקומיים בתחום המוסיקה, המחול והאמנות, תיאטרון רחוב, עמדות צילום, גרפיטי, מופעי קבלת שבת ומופע מרכזי עם ריף כהן.

המגזר הדתי והחרדי נהנה ממגוון אירועי תרבות מותאמים לציבור: ובפארק יעלים התקיים הפנינג ענק לכל המשפחה, בחסות המחלקה לתרבות תורנית ומופע של כוכבי הזמר, ישי ריבו וחנן בן ארי בחסות המחלקה לתרבות יהודית.

מופעי ענק אלה היו חלק מרצף אירועים ומופעים שקיימו שתי המחלקות, לרווחת הציבור הדתי והחרדי בעיר.

הגרנד פינלה התקיים במהלך השבוע השני של ספטמבר עם המופע של דיוויד ברוזה והאנדלוסית בגן הפעמון, במסגרת בימות פיס, שני ימי פסטיבל היין ב – 14 וב – 15 בספטמבר וימי תרבות של מפעל הפיס.

 

בחברת כיוונים נערכים במרץ לאירועי סוכות. יש למה לצפות…

 

מקבץ תמונות מאירועי הקיץ בשיתוף אגף האירועים העירוני:

 

אהבתם? שתפו עם החברים שלכם
Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Share on FacebookEmail this to someonePin on Pinterest

 

דילוג לתוכן