עולים בבאר- שבע - כיוונים

עולים בבאר- שבע

ברוכים הבאים לבירת הנגב באר-שבע

רקע

באר שבע היא אחת מן הערים העתיקות בארץ. היא שוכנת בנגב- אזור מדברי שמכסה כ-60% משטחה של מדינת ישראל. 40 דקות נסיעה בלבד מפרידות בין באר שבע לים התיכון 50 דקות לים המלח, 2.5 שעות לים סוף ושעתיים לאגם הכנרת. תחבורה ציבורית נוחה, באמצעות רכבות ואוטובסים, מחברת את באר שבע לנתב”ג, לצפון ודרום הארץ, דבר המאפשר לתושבי העיר להתנייד במהירות ברחבי הארץ.
ישראל היא מדינה עם אקלים חם, אך עם זאת האקלים בבירת הנגב הוא נוח, מכיוון שיום חם ויבש מתחלף בערב נעים וקריר.
אוכלוסיית באר שבע מונה כ-200,000 תושבים, ביניהם יותר מ 60,000 עולים שהגיעו ארצה אחרי שנת 1989. ראוי לציין שכ-60% מתושבי העיר הם צעירים מתחת לגיל 35.
יחד עם השכונות של העיר העתיקה קיימות גם שכונות מגורים חדשות, שכוללות בניינים רבי קומות בעלי עיצוב עכשוי ותשתיות מפותחות. ההנהגה הצעירה של העיר מקדמת פיתוח מואץ של העיר וקיים מספר גדול של פרויקטים עירוניים בשלבי פיתוח שונים.

השכלה ותעסוקה

בבאר שבע פועלים 64 בתי ספר (ממלכתיים וממלכתיים-דתיים), מחולקים לפי קבוצות גיל. בנוסף לכך בעיר פועלים 5 בתי ספר מקצועיים. כמעט בכל בי”ס תיכון קיימות כיתות מדעיות ובנוסף לכך אוניברסיטת בן גוריון מקדמת מספר תכניות העשרה לתלמידים מחוננים. במוסדות להשכלה הגבוהה בבאר שבע: אוניברסיטת בן גוריון בנגב, אוניברסיטה פתוחה, מכללה אקדמית להנדסה על שם סמי שמעון, מכללת עתיד למדעים וטכנולוגיה, מכללה אקדמית לחינוך על שם קיי וביה”ס למשחק על שם גודמן, לומדים יותר מ30,000 סטודנטים מכל רחבי הארץ. במוסדות הנ”ל עובדים חוקרים ומרצים רבים מקרב העולים.
בבאר שבע ובפריפריה נמצאים מספר אזורי תעשיה: התעשיה האווירית, פארק הייטק, תעשייה כימית ומפעלי ים המלח.

דיור

הרבה יותר משתלם למצוא דירה בבאר שבע, עקב עלויות נמוכות יחסית, של הנדל”ן. מחירי הקנייה והשכירות, של דירות ובתים בבאר שבע, נמוכים בהשוואה למרכז וצפון הארץ. בנוסף לכך עולים קשישים מקבלים את האפשרות להתגורר ביחידות דיור נוחות ומאובזרות של “דיור מוגן” מטעם עמידר בפיקוח המשרד לקליטת עלייה. נכון להיום כ-900 עולים מתגוררים בדירות שכאלה.

חינוך בלתי-פורמלי

בשעות אחה”צ פועלים חמישה בתי ספר של חינוך בלתי-פורמלי בשפה הרוסית לילדים בגילאי 3 עד 18. בבתי הספר האלה מלמדים עברית, אנגלית ורוסית, מתמטיקה, פיסיקה, היסטוריה ומקצועות נוספים. מחלקת קליטה עירונית, בשיתוף פעולה עם משרד הקליטה, מארגנת קבוצות לימוד עברית למבוגרים.

חברה, תרבות וספורט

בבאר שבע כל אחד יכול למצוא פעילויות ספורט ופנאי לטעמו. מדי יום מתקיימות הופעות, הצגות ותערוכות בתיאטרון, במרכז לאומנויות הבמה, בביה”ס למשחק, בקונסרבטוריון, במרכז הצעירים, במוזיאון, בספריה ובמגוון מרכזים שכונתיים.
כמעט כל ענפי הספורט מיוצגים במועדוני הכושר ובאיצטדיונים של העיר. גאוות העיר היא מועדון השחמט- השני בגודלו ובהישגיו באירופה.

שירותי בריאות

פקולטה לרפואה באוניברסיטת בן גוריון ובית חולים סורוקה מהווים מרכז רפואי גדול ומפותח, המשרת את תושבי אזור באר שבע והנגב.
בעשרות סניפים של קופות חולים(כללית, מכבי, מאוחדת, לאומית) ובמרפאות פרטיות, המפוזרות בעיר, ניתן לקבל ייעוץ, אבחון וטיפול רפואי.

התוכנית העירונית לתמיכה וקידום עלייה

קליטת עולים חדשים, שמגיעים דרך תוכניות יעודיות, פועלת בעיר משנת 2004. לאורך השנים היא הוכיחה את עצמה כיעילה ומוצלחת.
שלושת אפיקי קליטה עיקריים הם:

קליטת משפחות

* דיור לטווח קצר בשבועיים הראשוניים לעלייה.
* שיעורי עזר לילדים ועזרה ברישום לבתי הספר והגנים.
* ייעוץ והכוונה להורים במהלך התאקלמות המשפחה בסביבה החדשה.

קליטה מקצועית

הסבה מקצועית לתחומים הנדרשים באזור הנגב: מכטרוניקה, חשמלאי תעשייה ובניין, כימיה אנליטית, רפואה ועוד. קורסים מתקיימים בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות, משרד החינוך ומשרד התמ”ת.

קליטת נוער וצעירים

מדי שנה העיר מארחת צעירים מהתפוצות שמשתתפים בפרויקט “מסע”. הפרויקט משלב לימודים אקדמאיים עם לימודי השפה העברית, לימודי יהדות וסיורים בכל רחבי הארץ.השנה, לראשונה בבאר שבע, יפתח אולפן “הציון”- תוכנית לצעירים בעלי השכלה אקדמית. כלל המשתתפים של תוכניות צעירים מקבלים דיור.

רכז הקליטה מלווה את העולים בכל שלב ושלב עד לקליטה המוצלחת. כחלק מהגדרת תפקידו הוא עוזר בהגשת מסמכים ומילוי טפסים, ברישום הילדים לבתי ספר וגנים וניתן לפנות אליו גם עם בעיות נוספות שמתעוררות בחיי היומיום.

צסרסקי נטלי

רכזת בבאר-שבע
טלפון: 052-4214497
דוא"ל: natalyt@kivunim7.co.il

  • פסח בבאר שבע: מגוון פעילויות ואירועים לכל המשפחה במוקדי התיירות והתרבות

    עיריית באר שבע בשיתוף פעולה עם החברות העירוניות: 'כיוונים', 'חכ"ל ו'יעדים' מזמינה אתכם בחג הזה להנות ממגוון פעילויות לכל המשפחה במוקדי התיירות והתרבות בבאר שבע ומבילוי בפארקים המרהיבים: שייט בסירות פדלים ובסירות מנוע באגם פארק נחל באר שבע, סיורים מודרכים חווייתיים בפארק המכתש, סדנת אמן במוזיאון הנגב לאמנות, סיורים מודרכים בגלריה ובמוזיאון המצלמות ב'צלמנייה', מפגש בלתי אמצעי עם בעלי החיים בפארק החיות המדברי האינטראקטיבי 'המדבריום', 'תרבחו ותסעדו' – חגיגת מימונה ב'תמוז'

  • חגיגות פורים תשפ"ד, 2024

    באר שבע חוגגת בפארקים ובמגוון אירועים במוקדי הפנאי, במרכזים הקהילתיים ובשכונות

  • פברואר יוצא מן הכלל

    חודש שלם שמוקדש להשתלבות בחברה הישראלית, חיבוריות בין אוכלוסיות עם ובלי מוגבלות, ומחויבות לחברה מגוונת ומאוחדת. גם בפברואר וגם לאורך השנה אנחנו כאן במטרה לנרמל, לקרב ולחזק את הקשר בין הקהל הרחב לבין א.נשים עם מוגבלויות

חדשות חמות!

    Sorry, no content matched your criteria.

דילוג לתוכן