הישגי תלמידי מועדון השחמט בחופשת חנוכה השנה - כיוונים

הישגי תלמידי מועדון השחמט בחופשת חנוכה השנה


מועדון השחמט העירוני המנוהל על ידי חברת כיוונים, הינו בעל שם בינלאומי מזה שנים רבות. שחקני השחמט מכל העולם מכירים את המועדון ואת הישגיו.
הדור הצעיר ממשיך לשמור על הגחלת ולהציג הישגים מרשימים.
במהלך חופשת חנוכה התקיימה במועדון תחרות בהשתתפות 84 ילדים ובני נוער ממרחב הנגב – מהקיבוצים: חצרים, דביר, בית קמה ולהב, ומהיישובים: להבים, גבעות בר, מיתר, עומר ובאר שבע. הזוכים בתחרות קיבלו גביעים, מדליות ופרסים.
בנוסף לכך, התקיימו באשדוד מוקדמות לאליפות ישראל ליחידים בגילאים השונים.
33 ילדים ובני נוער נבחרים מהמועדון ייצגו את באר שבע.
מבין חברי המשלחת זכה ניסים איליאגוייב במקום ראשון במוקדמות עד גיל 15, ואלכסנדרה שמחייב זכתה במקום ראשון במוקדמות אליפות הארץ לבנות עד 11. בנוסף, 13 שחקנים ושחקניות העפילו לגמר אליפות הארץ שיתקיים בחופשת הפסח.

בזאת לא תמו הישגי המועדון: בגמר אליפות הארץ עד גיל 6(!) זכתה אביגיל פרנקל בתואר אלופת הארץ לבנות עד גיל 6.
אביגיל משחקת שחמט מגיל 4. היא דור שני לתלמידי המועדון. אביה, השופט צבי פרנקל, היה תלמיד במועדון ובמהלך השנים אף היה חלק מצוות המדריכים במועדון. היא החלה ללמוד את תורת המשחק מסבה, פרופ' דוד פרנקל שבמשך שנים שימש כיו"ר הנהלת המועדון.
אביגיל, תלמידת כתה א', הלומדת במועדון זו שנה שניה, מצטרפת לרשימה ארוכה ומכובדת של תלמידי מועדון באר-שבע שזכו להישגים אישיים באליפויות רשמיות של ישראל, של אירופה ושל העולם.

אילנה דוד, מנהלת המועדון מאז פרישתו של אליהו לבנט, בעצמה, אלופת ישראל לנשים לשעבר ובעלת הישגים מרשימים כשחמטאית, מתארת את אווירת החג השוררת במועדון לקראת כל תחרות ארצית ומקומית ואת ההכנות המנטליות והשיחות עם השחקנים והוריהם. אילנה אומרת בביטחון מוחלט שילד המשחק שחמט יגדל להיות תלמיד טוב יותר, מרוכז יותר, מאחר שמשחק השחמט דורש יכולות התמדה והשקעה ומפתח את יכולת החשיבה והזיכרון. היא רואה קשר ישיר בין הצלחה בלימודים לבין משחק השחמט וגאה מאד בהישגי תלמידי המועדון.

 

 

אהבתם? שתפו עם החברים שלכם
Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Share on FacebookEmail this to someonePin on Pinterest

 

דילוג לתוכן