יהודים שהצילו יהודים בזמן השואה - כיוונים

יהודים שהצילו יהודים בזמן השואה


לצד מיליוני קורבנות השואה ישנם גם סיפורי גבורה רבים ולא מוכרים של יהודים שסיכנו את חייהם ואף הקריבו אותם כדי להציל את אחיהם היהודים.

עיריית באר שבע וחברת כיוונים מקיימים פרויקט עירוני מקסים, בו מבקשים לספר את סיפוריהם של יהודים שהצילו יהודים בזמן השואה.

במסגרת הפרויקט, מוענק אות "המציל היהודי בשואה" ליהודים אשר הפגינו גבורה ואומץ רב בעת שהצילו יהודים בזמן השואה. העומדים בקריטריונים לפעילות שכזו ייבחנו על מעשיהם על ידי ועדת שיפוט. האות מוענק על ידי "המרכז העולמי של בני ברית בירושלים" ו-"הוועדה למען הוקרתם של המצילים היהודים בשואה" והוא: JRJ: Jewish Rescuing Jewish during Holocaust.

עד היום הוענק האות לכ-350 יהודים מכל רחבי העולם: יוון, פולין, מרוקו, צרפת, בלגיה, הולנד, איטליה, סלובקיה, בלארוס, ליטא, יוגוסלביה, אוסטריה, אוקראינה, גרמניה, לטביה ורוסיה.

כעת, אנו מחפשים אתכם, תושבי באר שבע היקרים – ניצולי שואה, או מי מבני משפחותיכם שיספר עליכם. אנו מבקשים לגלות ולשמוע את סיפורכם, להעניק להם רוח חיים ובתקווה להעניק לכם, בבוא הזמן – את האות.

אם את/ה ניצולי שואה, או דור שני או שלישי לניצולי שואה – בעלי סיפור של "הצלת יהודים בידי יהודים" על אנשים (אישה או איש) שאתם מכירים  – שכן, חבר או מכר – וחשוב לכם להוקיר לה/ו תודה על המעשים האלה ואם את/ה מעוניינים שתיבחן מועמדותכם ו/או מועמדותן/ם של אותם אנשים לקבלת "אות המציל היהודי בשואה", עליך  למלא את הפרטים הנדרשים במסמך המצורף בזה, מטעם "המרכז העולמי של בני-ברית בירושלים" ו-"הוועדה להוקרת גבורתם של המצילים היהודיים בשואה" (הכולל: דברי הסבר, קריטריונים וטופס מועמדות) ולשלוח אותו אל:

דר' אברהם חולי בכתובת  האלקטרונית: huli1944@gmail.com

במקרים של צורך בברור בטרם מילוי הטופס, ניתן להתקשר אליו בטלפון: 053-7738106

פרטים נוספים על המיזם ניתן למצוא (באנגלית ובעברית) באתר: www.en.jrj.co.il

הפרויקט העירוני מלווה על ידי כיוונים, ועל ידי דר' אברהם חולי מראשון לציון ומר משה קליינמן מבאר שבע.

ליצירת קשר עם מוביל הפרויקט וקבלת פרטים נוספים אודותיו >> לחצו כאן

תמונה כתבה
אהבתם? שתפו עם החברים שלכם
Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Share on FacebookEmail this to someonePin on Pinterest

 

דילוג לתוכן