כיצד באר שבע מתאימה את עצמה לנוער של היום? - כיוונים

כיצד באר שבע מתאימה את עצמה לנוער של היום?


אחת השאלות המעוררות שיח ער ביחסים בין המבוגרים לבין הדור הצעיר היא "האם הנוער של היום טוב יותר או פחות מהנוער של פעם?". רבים מנסים להשוות בין הדור הצעיר שנולד אי שם בסוף שנות התשעים ובתחילת שנות האלפיים, לצעירות ולצעירים של "פעם", של שנות ה-60, ה-70, וה-80. כדי ללמוד יותר על הנוער של היום, וכיצד עיר כמו באר שבע, מטפחת ומתאימה את עצמה לדור הצעיר, בחרנו להכיר לכם את מחלקת הנוער בחברת "כיוונים".

המחלקה, פועלת מזה שנים לטובת קידום ופיתוח אישי של בני ובנות הנוער, במגוון רחב של תחומים, מכיתה ז' ועד לאחר הגיוס לשירות הצבאי או השירות הלאומי. כיום, הדור הצעיר נחשף לכמות גבוהה מאוד של תכנים ומסרים, ועל כן, חשוב לבנות היצע רחב של תכניות, פעילויות ופרויקטים ייחודיים וערכיים כדי לענות על הצרכים השונים של בני הנוער. וזה בדיוק מה שקורה במחלקת הנוער בעיר.

במסגרת החינוך הבלתי פורמאלי (לאחר שעות הלימודים), ותוך שיתוף פעולה מלא עם מערכת החינוך הפורמאלית ועם עמותות, ארגונים, מסגרות ותכניות שונות העוסקות בבני נוער, אחראית מחלקת הנוער על תחום תנועות וארגוני הנוער וש"ש (שנת שירות), פיתוח מנהיגות צעירה באמצעות מועצת התלמידים והנוער העירונית, מעורבות חברתית והתנדבות, משלחות נוער לחו"ל, הכנה לצה"ל ושירות משמעותי, תכנית זינוק בעלייה לאוכלוסייה האתיופית, תחום ליווי בוגרים, תוכנית "עמיתים" לנוער עם קשיים נפשיים ועוד.
בנוסף, המחלקה מנהלת חמישה מועדוני נוער ברחבי העיר: "כפית" בעיר העתיקה, "נירים" בשכונה ד', מועדון ילדים ונוער בית השולחן העגול בשכונה ה', בית סמואל בשכונה י"א ומועדון נוער בשכונה ו' בשיתוף עמותת פידל.

גיל העשרה הוא גיל משמעותי, בו בני ובנות הנוער "סופגים" את הערכים, מתנסים הרבה יותר בלקיחת אחריות, ומעצבים את האישיות שלהם, לצד הלימודים הפורמאליים בבית הספר. המחלקה פותחת בפני בני הנוער אפיקים ללמידה, לחשיפה ולפיתוח כישורים אישיים, וזאת כאמור במסגרת יוזמות ופרויקטים מיוחדים המתקיימים לאורך כל השנה. הדבר בא לידי ביטוי במיוחד במהלך חופשת הקיץ, שבה בני הנוער מחפשים תעסוקה לשעות הפנאי הרבות, ומחלקת הנוער דואגת מראש לתוכנית עירונית מקיפה הכוללת עשרות פעילויות, הופעות, אירועים, והטבות בבתי עסק שונים בעיר (קולנוע, באולינג, מסעדות ועוד).

עידן יחזקאל, מנהל מחלקת הנוער העירונית מסכם: "הנוער שלנו בבאר שבע הוא נוער מצוין. אלפי צעירים וצעירות מעורבים, מתנדבים, ולוקחים חלק בפעילויות ערכיות וחברתיות מעבר לשעות הלימודים. אנחנו תמיד מנסים לחדש, לגוון ולרגש את בני הנוער באמצעות פעילויות חדשות, אטרקטיביות ושונות, כדי שיוכלו ללמוד, להיחשף ולהעשיר את עצמם, בזמן הפנוי שיש להם אחרי הלימודים. בני הנוער של היום לדעתי הם חבר'ה בוגרים, מחוברים, ושאפתנים, שרוצים להצליח, ולהגשים את עצמם. אנחנו כאן בשביל לסייע להם במה שאפשר, ואנו עושים זאת בשמחה ובאהבה גדולה".

צילום: סאלי פטל, לוקו גרופ

נוער 3 (סאלי פטל)נוערנוער 1 (סאלי פטל)

 

אהבתם? שתפו עם החברים שלכם
Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Share on FacebookEmail this to someonePin on Pinterest

 

דילוג לתוכן