צעירים בני 18-35? את המקום הזה בבאר שבע אתם חייבים להכיר - כיוונים

צעירים בני 18-35? את המקום הזה בבאר שבע אתם חייבים להכיר


כולנו רגילים מגיל צעיר מאוד לקבל החלטות במגוון נושאים. לעיתים מדובר בהחלטות קטנות ושוליות, ולעיתים בהחלטות משמעותיות. אך בינינו, ההחלטות "הכבדות" באמת מגיעות בדרך כלל בשלב קצת יותר מאוחר, מהרגע שאנחנו הופכים לבוגרים באופן חוקי בגיל 18 ולעצמאיים, ועד אחרי גיל 20 וקצת, אי שם אחרי השירות הצבאי או השירות הלאומי. בתקופה זו אנו נדרשים לקבל החלטות בנוגע לשני נושאים מרכזיים: לימודים ותעסוקה. אצל חלקנו לפחות מדובר בהחלטות גורליות אשר ישפיעו על החיים שלנו. אז איך מקבלים את ההחלטה הנכונה בכל נושא? לאילו תחומים אתם מתחברים ולאילו פחות? עם מי ניתן להתייעץ?! על שאלות אלו ועוד, יענו לכם אנשי מרכז "סטארט אפ" בבאר שבע, המומחים בהכוונת צעירות וצעירים בנושאים כמו השכלה גבוהה, תעסוקה, מעורבות חברתית ועוד.

מרכז סטארט אפ הוקם בשנת 2000, ומאז עברו בשעריו אלפי חבר'ה צעירים, בגילאי 18-35 שהיו זקוקים להכוונה נכונה בנושאים הכי חשובים בגילאים אלו: השכלה גבוהה ותעסוקה. המרכז משרת את כלל אוכלוסיית צעירי העיר החל מחיילים משוחררים, צעירים לפני לימודים, סטודנטים, אקדמאיים, מחפשי עבודה, יזמים חברתיים, הורים צעירים, עולים חדשים ועוד. ורד פרקל משעלי, מנהלת המרכז, מספרת לנו על שיטת העבודה במרכז: "אנו מנסים לתת לחבר'ה צעירים חכה, והם כבר יצליחו בעצמם לדוג את הדגים. אנו מאמינים כי התפקיד שלנו הוא לסייע לצעירים לנווט ולגרום להם להכיר את עצמם טוב יותר, להאמין בעצמם בדרך להגשמת העתיד שלהם, בין אם זה בתחום הלימודים או בתחום התעסוקה."

בתחום השכלה גבוהה המרכז מציע מגוון מפגשי ייעוץ ללא עלות לבחירת מקצוע לימודים, ייעוץ מלגות, הענקת מלגה עירונית מדי שנה לתושבי העיר בעלות כוללת של מאות אלפי שקלים, קורס פסיכומטרי ללא עלות בשיתוף עם "קידום", הרצאות וסדנאות לצעירים לאורך כל השנה. כמו כן מפעיל סטארט אפ תוכנית בשם "מהצלחה לקריירה"- תוכנית השכלה ותעסוקה לצעירים יוצאי אתיופיה עם הישגים מרשימים.

בתחום התעסוקה המרכז מציע מגוון מפגשי ייעוץ הניתנים ללא עלות בנושאים של כתיבה ושדרוג קורות חיים, שיטות לחיפוש עבודה והכנה לראיונות בנוסף לייעוצי עומק העוסקים בגיבוש חזון ומיקוד תעסוקתי. מעבר לכך מתקיימים לאורך השנה מגוון של סדנאות פיתוח קריירה, תוכנית תעסוקה ויזמות, מפגש עם מעסיקים ומכללות להכשרות מקצועיות ועוד. בקרוב, ייפתח במרכז המחזור החמישי של תוכנית היזמות הייחודית לנשים "יוזמות עסק משלהן!" המיועדת לנשים שיש בבעלותן עסק עצמאי או מעוניינות לפתוח אחד כזה.

תחום נוסף שבו מרכז סטארט אפ פעיל הינו תחום פיתוח קהילתי. המרכז מפעיל מספר פרויקטים כמו  קבוצת המתמחים, תוכנית הכשרה לסטודנטים בתוך המרכז סביב תחומי הליבה, תוכנית מלגיא' לפעילים חברתיים הפועלים בשכונה י"א, בשיתוף "מוטב יחדיו" ו"בינה", ליין של הרצאות וסדנאות להורים טריים "סטארט אפ בייבי", הרצאות סביב הורות וקריירה, הקמת ארגון בוגרי סטארט אפ בו יכולים ליהנות הבוגרים מסדנאות והרצאות מעניינות סביב נושאים של הורות, נדל"ן, משכנתאות חינוך פיננסי ועוד, קבוצת מנהיגות עולים צעירים, בשיתוף מחלקת הקליטה העירונית, כמו כן פועלת במרכז תכנית "בשבילי" במסגרתה ניתן ליווי קצר מועד לצעירים במטרה להגשים מטרות שהציבו לעצמם בתחומי החיים השונים להגשמת הפוטנציאל הגלום בהם.

ולסיום, הנה החלטה שתוכלו לקבל בקלות: לאחר שקראתם את כל הכתבה עד לשורות אלו, אנו ממליצים לכם (בחום!) לפנות לסטארט אפ, להצטרף לכ-6000 צעירות וצעירים המגיעים מדי שנה למרכז, וליהנות משירות משתלם וייחודי בבירת ההזדמנויות של ישראל.

סטארטאפסטארטאפ

אהבתם? שתפו עם החברים שלכם
Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Share on FacebookEmail this to someonePin on Pinterest

 

דילוג לתוכן