מעורבות חברתית - כיוונים

מעורבות חברתית

מעורבות חברתית:

התוכנית למעורבות חברתית פועלת במוסדות החינוך בכיתות י'-יב', ומהווה תנאי סף לקבלת תעודת בגרות. התוכנית מבוססת על הגישה הפדגוגית של למידה מתוך מתן שירות, ומשלבת בתוכה התנסות מעשית עם למידה עיונית ערכית ורגשית, בכיתה ובקבוצה.

אחת ממטרותיה העיקריות-להוביל תהליכים של למידה משמעותית, להעצים את הלומד ולקדם מעורבות חברתית ואזרחית.

תיאור הפעילות:

התוכנית למעורבות פועלת בשני ממדים:

  1. ממד עיוני (אשר בא לידי ביטוי במסגרת למידה בבתי הספר)
  2. ממד מעשי.

תפקידנו בפועל בא לידי ביטוי בממד המעשי, והוא כולל שני סוגי התנדבויות:

  1. התנסות אישית – התנסות במעורבות חברתית, המאפשרת לכל מתנדב לבחור את אופן ההתנדבות, תוך העצמה וניתוב יכולותיו וכישוריו האישיים, למען פיתוח וקידום הקהילה וצרכיה הייחודיים.
  2. התנסות קבוצתית – ("פרויקט") התנסות ביזמות חברתית, שבה התלמידים מגלים מעורבות, מזהים צרכים חברתיים בקהילה ובחברה ונותנים להם מענה.

במסגרת תחום אחריות זה, מטרותינו העיקריות הן:

  1. לספק עבור התלמידים מגוון רחב של מסגרות ותוכניות השמה.
  2. להוות גורם מתווך בין רכזי המעורבות בבתי הספר התיכוניים, לבין נציגי ורכזי מסגרות ותוכניות ההשמה.

במסגרת התוכנית עומדים לרשות המתנדב מרכזי השמה רבים, בתחומים שונים מגוונים הכוללים: עבודה עם קשישים, טיפול בבעלי חיים, תנועות נוער, טיפול בבעלי מוגבלויות, הדרכה, חונכות, תרבות, ספורט ועוד.

 

לפרטים והרשמה יש ליצור קשר:

יחיאל שטרית – רכז תחום מעורבות וחירום רשותיים.

נייד: 052-3922108

מייל: yehielst@gmail.com

  • 45545

    בשורה משמחת להורים ולבני הנוער בבאר שבע: מספר קומונות חדשות הגיעו לעיר והן מביאות עמן רוח צעירה ומלאת עשייה שתשפיע על הקהילה המקומית.

  • 0004254

    גם השנה, אגף הספורט העירוני, מוביל את פרויקט השחייה לתלמידי כיתות ה' בבאר שבע. הפרויקט בשיתוף מלא עם משרד החינוך, מנהל החינוך בעיריית באר שבע והנהלת בית יציב.

  • פברואר יוצא מן הכלל

    חודש שלם שמוקדש להשתלבות בחברה הישראלית, חיבוריות בין אוכלוסיות עם ובלי מוגבלות, ומחויבות לחברה מגוונת ומאוחדת. גם בפברואר וגם לאורך השנה אנחנו כאן במטרה לנרמל, לקרב ולחזק את הקשר בין הקהל הרחב לבין א.נשים עם מוגבלויות

חדשות חמות!

    Sorry, no content matched your criteria.

דילוג לתוכן